درتاریخ 10\03\96 در ساعت 10 صبح یک جلسه هم اندیشی درخصوص عملیات DHI واجرای آن در قزوین و یکنواخت کردن ساختار داده ها با حضور آقایان مهندس حاج سید جوادی معاونت محترم تولیدات دامی، مهندس میربابایی، مهندس غیاثوند، مهندس میرکمالی از جهاد کشاورزی استان قزوین و مهندس قرین از مرکز اصلاح نژاد دام کشور و متخصصین مرکز تحقیقات کشاورزی و مهندس نایینی نماینده شرکت لبنی کاله برگزار گردید.

dhi 1

مراسم با تلاوت آیاتی از قران کریم توسط مهندس میربابایی آغاز و آقایان مهندس نعمتی مدیرعامل اتحادیه دامداران و مهندس حاج سیدجوادی در خصوص لزوم اجرای عملیات DHI و افزایش کیفیت شیر دریافتی از دامداران، سوق دادن شیر با کیفیت بالا به سوی کارخانجات خارج استانی به دلیل تولید شیر بالاتر از نیاز در استان و بهبود اصلاح نژاد در دامداری ها سخنرانی نمودند.

dhi 2

مهندس قرین هم در خصوص پتانسیل های استان قزوین و راه اندازی DHI و بهبود گله های شیری استان سخنرانی نموده و از استان قزوین بعنوان استانهای پیشرو در زمینه های صنعتی دامپروری یاد نمودند. و اینطور اذعان داشتند که 7 مرکز DHI در کشور بازگشایی شده ولی آنالیز خوراک دام، آب دامداریها و طرح نوشته شده از سوی اتحادیه قزوین منحصر به فرد است.

dhi 3

در ادامه آقای دکتر افتخاری در خصوص لزوم اجرای DHI در گله های گاو شیری و کمک به دامداران برای ایجاد ومدیریت داده و رکورد گاوها جهت استفاده در اخذ تصمیمات مدیریتی سخنرانی نموده و پروژه مدنظر را توضیح دادند.

این پروژه مشتمل بر دو بخش می باشد که یک بخش آن شامل پرسشنامه ی جامعی مشتمل بر 10بخش از وضعیت مدیریت در بخشهای مختلف گاوداری بوده و بخش دوم آن نمونه برداری و انجام آزمایشات مربوطه می باشد.

نماینده شرکت لبنی کاله جناب آقای مهندس نایینی نیز از لزوم اجرای طرح و اثرات آن بر صنعت دامپروری سخنانی ایراد فرموده و از اجرای آن استقبال نمودند.

dhi 4

دست آورد این طرح بهبود واقعی مدیریت در گله های داوطلب و آگاهی هر دامدار از جایگاه واقعی خود از نظر پارامترهای مورد بررسی و افزایش کیفیت شیر که منجر به صادرات محصولات لبنی و راه خروج صنعت دامپروری از رکود بوده و ایجاد رقابت برای تولید شیر مطابق با استاندارهای جهانی پیش بینی میشود.

تهیه و تنظیم : مهندس سوهانی

لینک های خارجی

مارادنبال کنید

  • فیسبوک
  • توییتر
  • گوگل+
  • لینکداین

تماس باما

  تلفن
02833330375-02833350066-33350067 

   آدرس

قزوین بالاتر از چهارراه عمران خیابان شهید عباسپور مقابل درب شمالی جهاد کشاورزی